tirsdag 17. februar 2009

'the perfect focused world'

jeg vet ikke om dere har hørt om ordet vinterdepresjon? ikke det at jeg har noen særlige depresjoner, men jeg er såå lei av vinteren! og denne 'vinter-syke-tanken' velger jeg å kalle vinterdepresjon, mens andre kaller den 'reisen gjennom helvete'! Og det er det altså enkelte leger som har sagt!
dette fant jeg på lommelegen.no;
Hva er symptomene ved vinterdepresjon?
Typiske symptomer på vinterdepresjon er mangel på energi og tiltak, tretthet og økt søvnbehov (man sover lenger uten å bli uthvilt), økt matlyst med vektøkning og en spesiell trang etter søtsaker, liten sosial aktivitet og en generell følelse av utilpasshet og depressive tanker. Hos noen finner man et rent tretthetssyndrom uten andre depressive symptomer. Symptomene melder seg for de flestes vedkommende på høsten eller tidlig vinter når dagslyset minker. I mars/april forsvinner plagene av seg selv.
Og verre blir det for oss jenter som er eksperte på å leve i 'the perfect focused world'. Ingenting er nok, vi må ha DEN perfekte kroppen, som vi ser fra manipulerte forside bilder på blader, vi må ha det perfekte håret, perfekte neglene, den perfekt huden, perfekte livsstilen, perfekte fyren sammen med det perfekte livet! Og ja jeg skal innrømme jeg er en av dem... men gud hvor deilig det hadde vært å bare leve i nuet!
Skulle ønske det en dag blei sånn at ikke alle modeller var skrapa lange spikre, at modellene faktisk så “normale ut” og at valker, cellulitter osv ikke lenger ville bli “airbrusha”. Men spørsmålet er om det noengang vil skje? Det er nok fult mulig at det blir enda verre enn hva det er nå. Kanskje like så greit at jeg ikke fortsatt lever om 100 år, for hadde kroppspresset vært større enn det her, så tror jeg ikke at jeg hadde satt foten utafor døra!
Anyways... Har fått slepet meg gjennom det vinter-møkka-været, for å ta solarium, vært litt i byen, der jeg fikk snakka lenge med en fyr jeg ikke hadde sett på lenge, fått jobba og flørta med en heit svenske^^ (sier ikke mer ;P) og kom nesten nettopp hjem, der jeg fikk tatt meg en dusj! hvordan har dagen din vært?

4 kommentarer:

  1. Awf! Jeg er også dritt lei!!
    Skjønner veldig godt hva du mener..! Men som du sa.. om det er noe er det bare å si ifra til meg :3 Lots of love! <3

    SvarSlett
  2. Aww^^ takk for det Melis <3 un besito :*

    SvarSlett
  3. Nuet er tlgjengelig å leve i for dem som vil! Og når du er tilfreds i nuet er du tilfreds med at vi alle ikke ser ut som americas next top models. Men det er en hard verden, tror neppe det blir noe verre enn det er på kroppsfikseringssiden. :P hehe Du er fabolous!

    SvarSlett
  4. He he xD det er så sant så sant Jannicke ;D du er også fabulous snuppa^^

    SvarSlett