søndag 8. februar 2009

I couldn't help but wonder...

Vi bekymrer oss hele tia, vi tenker mye.. kanskje overraskende mye?! hvorfor må vi være: 'the housemade', mens guttene kan være; 'the playboys' eller 'the bachelors' hele tia :/ altså selv om de har et godt etablert liv, er det liksom aldri nok! det er noe som heter en gentelmann, men finnes det sånne, eller er det bare en slags maske de gjemmer seg bak?! mens vi kvinner, ja hva skal vi gjøre med oss kvinner?! JO, vi er jo dem som må bekymre oss hele tia, passe på ungene, vaske, rydde og ikke minst passe på mannen, hva er dette for no?! passe på mannen?! jeg har nok med å passe på meg selv jeg! jeg er jo jente, så jeg kan jo ikke noe for de bekymringene som rusler i hue mitt, men en ting skal jeg love meg selv; jeg skal aldri finne meg oppi å være en tjener for min egen mann, jeg skal aldri sette mannen min før meg, hvis han ikke har gjort seg fortjent til det og jeg skal aldri jage mannen min som om han hadde meg rundt lillefingeren sin; det vil si jeg skal aldri la mannen bestemme hva mitt liv skal bestå av! jeg er glad i meg selv (ikke alltid, men oftere enn noen ganger) og jeg skal passe på meg selv, lage min egen vei, mitt eget liv, jeg jeg skal love meg selv at det livet skal bestå av mitt viljestyrke på mitt beste, jeg sier ikke at jeg er bedre enn andre, men jeg er lei av å se på mennesker som kaster en ''anker'' i livet sitt og blir der.. med andre ord de går ikke videre..; samme som en båt som kaster en anker, for på akkurat DET punkt i havet, vil de ligge å flyte, som om DET punktet var så mye bedre enn andre punkter i havet.. hva om det kommer en hai? er det meninga båten skal kjøre for å finne en ny punkt der de kan kaste ankene sine?.. vell sånn er ikke livet.. 'vi må leve, morgendagen kommer likevel'. Livet går videre... vi kan ikke på farene, farene kan komme til oss, om det så kommer farer, men livet er jo ikke perfekt så farer vil komme, poenget mitt er at livet går videre,.. det er jo sagt at det tar et livstid før man lærer å kjenne seg selv!






Jeg gikk en tur i dag.. en lang tur, har bare en ting å si; deilig! For oss som tenker mye, syntes seg sport er det beste middelet for avkobling. Det gir oss noe vi ikke får andre steder, man føler seg rett og slett fri, Ingen som dømmer ingen menn å bekymre seg for, ingen spill å gruble på; No games. Just sport. ( Nike).. Det er tidlig, stille, kun lyden av føttene på asfalten; null press, null stress. Du har ingenting å tape, det gir deg bare fred!



Nå som jeg snakker om sport, så minner det meg om den blokkdagen i gym vi hadde på fredag, som er grunnen til at jeg er støl nå. kom til å tenke på det vi lærte; sport er svare på 'nesten' alt, mens folk bruker piller for å bli friskere, er det beste og sunneste veien; sport: kroppsbevegelse! Gjør det vondt, ikke ta en pille; det vil gi deg dårlig søvn, dermed tar du en blå pille for søvnløshet også, men som samtidig gir deg dårlig energi, ja det finnes en pille for dårlig energi også, men før du vet ordet av det er du en pillemisbruker, når du heller kan bevege deg frisk: komme deg ut, få friskt luft, føle freden og bare være seg selv; null press, null stress... Og ja kosthold følger med også, og jeg kan innrømme at jeg var en jojo slanker før, jeg spiste nesten ingenting..sprakk: spiste mye.. spiste nesten ingenting..sprakk:spiste mye.. det er den mellomtingen, den balansen som er det aller beste.. spise sunt; masse grønt, men samtidig unne seg litt kos EN gang i blandt! vel jeg er ikke no ernæringsfysolog, men en ting er sikkert; det er herlig å føle seg vell, å vite hva man tar i munnen, å passe på kroppen, for den har du bare en av! det er herlig å ha god samvittighet, være fornøyd med seg selv, være sin egen bestevenn og gjøre det som er best for deg og kroppen, som igjen gjør at du kan nyte det naturlige livet fullt ut :)






jeg vet jeg burde også bable om hva jeg har gjort i helga, som er vært ute med venner, kino og jobba, jobber i en cafe forresten, men nå har jeg babla nok, så tror ikke jeg skal gå nærmere inn på det, men en ting er sikkert; har hatt en ganske fin helg!








Forresten må bare si; hadde besøk av min nydelige tanteunge, Mikey -->







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar